Klachtenregeling van onze praktijk – Huisartsenpraktijk Overhoven-Hoogveld – Sittard
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Overhoven-Hoogveld
Dr. Philipsstraat 2c 6136 XZ
Sittard

Klachtenregeling van onze praktijk

Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over hun huisarts en hun medewerkers. Maar misschien bent u over bepaalde zaken minder tevreden. Hier leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht.

Ook als u juist wel tevreden bent over de arts of praktijk kunt u dat kenbaar maken op zorgkaartnederland.

1. Probeer samen met uw huisarts het probleem op te lossen

Uw huisarts stelt het op prijs indien hij of zij de gelegenheid krijgt de oorzaak van uw klacht met u te bespreken. Dat kan ook als de klacht over een praktijkassistente, een waarnemer, een praktijkondersteuner of de Spoedpost gaat. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet samen met u naar een oplossing zoeken. Als u de klacht een officiëler karakter wilt geven, kunt u gebruik maken van de interne klachtenregeling van Huisartsenpraktijk Overhoven Hoogveld. U kunt dan een schriftelijke klacht indienen via bijgaand klachtenformulier huisartsenpraktijk Overhoven Hoogveld. U dit kunt inleveren bij de assistente of huisarts, waarna er met u contact wordt opgenomen voor een gesprek. NB: Dit formulier uitsluitend gebruiken voor een klacht over onze praktijk, een van onze huisartsen of een van onze andere medewerkers! Voor klachten over de spoedpost, zie punt 3.

2. Indienen van de klacht bij Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg

Het kan zijn dat bovengenoemde mogelijkheden niet tot een oplossing hebben geleid of in uw geval niet van toepassing zijn. In dat geval kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Zie voor uitgebreide informatie www.skge.nl

3. Klachten over de Spoedpost Westelijke Mijnstreek

De Spoedpost Westelijke Mijnstreek heeft een eigen klachtenregeling. Hiervoor verwijzen wij u naar www.spoedpost-westelijkemijnstreek.nl/klachten